Vi är en pr-byrå med missionen att skapa kommunikation som engagerar och som bidrar till ett mer inkluderande samhälle. Med ett normkritiskt förhållningssätt utmanar vi våra uppdragsgivare att spegla samhället och sin målgrupp i kommunikationen. Det präglar allt vi gör.

 
 

curious culture

Nyfikenhet kan leda till vad som helst. Den kan få oss att upptäcka vad som streamas mest i Japan, att grotta ner oss i rapporter om utsläppsrätter eller upptäcka att Bruce Willis haft en karriär som smörsångaren Bruno Radolini.

Curious Culture innebär att vara öppen för nya upplevelser och intryck, att utforska och inspireras men också om att ständigt utmana oss till att bli bättre. Både för egen del, men också tillsammans med våra uppdragsgivare. Först då kan vi skapa kommunikation som förtjänar din uppmärksamhet, ditt engagemang och din tid.  

 
 
 
bing-han-223763-unsplash.jpg
 

dream team

 
  MARIA HAZARD,  VD  Maria har arbetat med pr i över tio år. Hon har gedigen erfarenhet av opinionsbildning, lobbying, marknads-pr och publicitetsskapande arbete i såväl digitala som traditionella kanaler. Som utbildad statsvetare har hon arbetat med med myndigheter, företag och organisationer som har komplexa regelverk och tjänster där det krävs fingertoppskänsla för att förenkla utan att fördumma.  Maria arbetar som pr-strateg och projektledare. Hennes expertområde är opinionsbildning och lobbying.

MARIA HAZARD, VD

Maria har arbetat med pr i över tio år. Hon har gedigen erfarenhet av opinionsbildning, lobbying, marknads-pr och publicitetsskapande arbete i såväl digitala som traditionella kanaler. Som utbildad statsvetare har hon arbetat med med myndigheter, företag och organisationer som har komplexa regelverk och tjänster där det krävs fingertoppskänsla för att förenkla utan att fördumma.

Maria arbetar som pr-strateg och projektledare. Hennes expertområde är opinionsbildning och lobbying.

  CANAN YASAR,  CREATIVE DIRECTOR  Canan har tio års erfarenhet av kommunikationsarbete för några av de mest kända nationella och internationella varumärkena inom allt från teknik och musik till mat och livsstil. Hon har gedigen erfarenhet av marknads-pr, copywriting och inkluderande kommunikation, framför allt hur man kan bredda sin målgrupp utan att spä på fördomar. Canan är också en av grundarna av nätverket All of us, som syftar till att belysa och stötta mångfald i kommunikationsbranschen.    Canan arbetar som kreativt ansvarig och pr-strateg. Hennes expertområde är inkluderande kommunikation och marknads-pr.

CANAN YASAR, CREATIVE DIRECTOR

Canan har tio års erfarenhet av kommunikationsarbete för några av de mest kända nationella och internationella varumärkena inom allt från teknik och musik till mat och livsstil. Hon har gedigen erfarenhet av marknads-pr, copywriting och inkluderande kommunikation, framför allt hur man kan bredda sin målgrupp utan att spä på fördomar. Canan är också en av grundarna av nätverket All of us, som syftar till att belysa och stötta mångfald i kommunikationsbranschen.  

Canan arbetar som kreativt ansvarig och pr-strateg. Hennes expertområde är inkluderande kommunikation och marknads-pr.

  ANNA-CARIN ZACKARI,  PR-KONSULT  Anna-Carin har under de senaste åren arbetat med kommunikation för digitala plattformar såväl som tryckta tidningar. Med sin erfarenhet av uppdrag inom allt från hjälporganisationer till musikfestivaler har hon utvecklat en stor flexibilitet och god känsla för tonalitet i sitt arbete. Utöver sina kommunikationsuppdrag har Anna-Carin erfarenhet av projektledning inom både små och stora områden. Hennes intresse för digitala kommunikationskanaler har bidragit till Anna-Carins kunskaper om sociala medier och övriga webben.  Anna-Carin arbetar som pr-konsult och projektledare. Hennes expertområden är sociala medier och medierelationer.

ANNA-CARIN ZACKARI, PR-KONSULT

Anna-Carin har under de senaste åren arbetat med kommunikation för digitala plattformar såväl som tryckta tidningar. Med sin erfarenhet av uppdrag inom allt från hjälporganisationer till musikfestivaler har hon utvecklat en stor flexibilitet och god känsla för tonalitet i sitt arbete. Utöver sina kommunikationsuppdrag har Anna-Carin erfarenhet av projektledning inom både små och stora områden. Hennes intresse för digitala kommunikationskanaler har bidragit till Anna-Carins kunskaper om sociala medier och övriga webben.

Anna-Carin arbetar som pr-konsult och projektledare. Hennes expertområden är sociala medier och medierelationer.

  AMNE ALI,  PR-KONSULT  Amne har under de senaste åren arbetat med strategisk kommunikation och pr med såväl offentliga som privata aktörer. Hon har även en mångårig bakgrund inom den ideella sektorn som politiskt aktiv och hon har haft flera förtroendeuppdrag. Amne har därför en gedigen kännedom om politiska processer och offentliga instanser som bara kan härledas till erfarenhet. Hon är van vid att arbeta med opinionsbildning och kartläggning av intressen och samhällsfrågor.  Amne arbetar som pr-konsult och strateg. Hennes expertområden är opnionsbildning och lobbying.

AMNE ALI, PR-KONSULT

Amne har under de senaste åren arbetat med strategisk kommunikation och pr med såväl offentliga som privata aktörer. Hon har även en mångårig bakgrund inom den ideella sektorn som politiskt aktiv och hon har haft flera förtroendeuppdrag. Amne har därför en gedigen kännedom om politiska processer och offentliga instanser som bara kan härledas till erfarenhet. Hon är van vid att arbeta med opinionsbildning och kartläggning av intressen och samhällsfrågor.

Amne arbetar som pr-konsult och strateg. Hennes expertområden är opnionsbildning och lobbying.

Är du en byrå som letar efter pr-partner?

Obeya fungerar både som en spjutspets inom pr för att hjälpa andra byråer att få spinn och publicitet kring sina kampanjer, men också som en långsiktig strategisk pr-partner som sitter med redan i brief-läge för att säkerställa att pr finns med som en naturlig komponent från start.

 

 

Vill du jobba hos oss?

 
amy-velazquez-562387-unsplash.jpg