Obeya lanserar The Cusp – en sajt för svenska kampanjer

Svenska kommunikationskampanjer ligger i framkant och prisas världen över i olika pr- och reklamtävlingar. Men fram tills nu har inte funnits någon nationell sajt som samlar nya kampanjer. Det råder sajten The Cusp bot på, som idag lanseras av pr-byrån Obeya. Syftet är att kunna inspirera både byråer och uppdragsgivare.

– Vi har länge saknat en svensk motsvarighet till de många internationella sajter som samlar nya kampanjer, så vi tänkte att det var dags att göra något åt saken. Eftersom det skapas mycket bra och smart kommunikation i Sverige tror vi att många, precis som vi, vill läsa mer om det som görs, säger Maria Hazard, som är vd på Obeya.

The Cusp kommer att innehålla såväl stora som små svenska pr- och reklamkampanjer. Byråer och uppdragsgivare får själva skicka in kampanjer som thecusp.se sedan publicerar.

– Alla är välkomna att skicka in sina kampanjer. Vi kommer inte att särbehandla något som kommer in, de enda reglerna som gäller är att vi inte lägger upp kampanjer som vi tycker är sexistiska eller rasistiska, berättar Canan Yasar som är kreativt ansvarig på Obeya.

Förhoppningen är att så småningom utveckla sajten med nyheter som byråsamarbeten och krönikor.

The Cusp hittar du här.

canan yasar