Mickey and the Roadster Racers för Disney Channel

Utmaning
Disney Channel i Sverige skulle lansera den nya tv-serien Mickey and the Roadster Racers. Vårt uppdrag var att bygga kännedom och förväntan om programmet bland barn i åldersgruppen 2–6 år och deras föräldrar. Målet var att driva tittare till kanalen och serien och positionera Mickey and the Roadster Racers som ett nytt, spännande äventyr för Musse och hans vänner.

Lösning
Vi budade hem ett “fredagsmys-kit” till tio influencers med barn i målgruppen inför premiären av serien. Paketet innehöll leksaker, ballonger, godis och ett partykit med bland annat muggar och masker. De som ville fick även ett extra kit att lotta ut till någon av sina följare via blogg eller sociala medier. Till 16 long lead-redaktioner skickade vi också ut ett bud vardera, bestående av en Musse Pigg-ballong och en Mickey and the Roadster Racers -termos. Dessa redaktioner erbjöds också möjligheten att lotta ut ett partykit via papperstidning eller sajt.

Resultat
Resultatet av fredagsmys-budet blev sex poster på Instagram och två stycken blogginlägg, med en total räckvidd på 28 200. Två av dessa inlägg innehöll också tävlingar där priset bestod av ett Mickey and the Roadster Racers-brandat partykit. Tidningen Femina lottade också ut ett sådant partykit på sin hemsid

canan yasar